Nie wykorzystałeś biletu? Możesz go zwrócić!

Data dodania: 28 stycznia 2025

Zwrot niewykorzystanych biletów w Kolejach Małopolskich – wszystko, co musisz wiedzieć.

Kiedy plany ulegają zmianie i nie możesz skorzystać z zakupionego biletu oferujemy pasażerom możliwość zwrotu niewykorzystanych biletów w prosty i wygodny sposób. Poniżej znajdziesz wszystkie potrzebne informacje dotyczące procedury zwrotu biletów jednorazowych i miesięcznych.

1. Uzyskaj poświadczenie niewykorzystania biletu:

  • poświadczenie można otrzymać od obsługi pociągu lub w kasie biletowej.
  • jeśli uzyskanie poświadczenia nie jest możliwe (np. brak kasy biletowej), wciąż możesz złożyć reklamację – jej rozpatrzenie będzie zależne od okoliczności i uzasadnienia.

2. Zgłoś reklamację, korzystając z jednej z poniższych opcji:

  • mailowo na adres pasazer@kolejemalopolskie.com.pl,
  • poprzez formularz dostępny w zakładce „Dla Pasażera” na naszej stronie internetowej,
  • w kasie biletowej,
  • poczta tradycyjną na adres Spółki.

Reklamacje mają charakter uznaniowy. Od zwracanych środków za bilet jednorazowy potrącone zostaje 10% tytułem odstępnego, chyba, że niewykorzystanie biletu było spowodowane winą przewoźnika (np. odwołanie pociąg) lub bilet został wymieniony na inny w tożsamej relacji (np. późniejszy pociąg, zmiana daty). Na reklamację biletu pasażer ma rok a my rozpatrzymy ją w ciągu 30 dni od jej wpływu.

Zwrot biletu miesięcznego:

  • przed rozpoczęciem ważności biletu: Zwrócona zostaje pełna kwota po potrąceniu 10% odstępnego.
  • po rozpoczęciu ważności biletu: Jeśli bilet zostanie zwrócony do 10. dnia jego ważności, zwrócona zostaje kwota proporcjonalna do niewykorzystanego okresu, również po potrąceniu 10% odstępnego.

Aby proces zwrotu przebiegł sprawnie, reklamacja powinna zawierać:

  • imię i nazwisko pasażera,
  • adres do korespondencji (jeśli odpowiedź ma zostać przesłana listownie) lub adres e-mail,
  • bilet będący przedmiotem reklamacji  (poświadczenie o niewykorzystaniu, jeśli pasażer je posiada) –  skan/zdjęcie/plik PDF z kanału elektronicznego. W przypadku biletu miesięcznego zakupionego w kasie biletowej lub u obsługi pociągu oryginał biletu.
  • uzasadnienie reklamacji,
  • kwotę roszczenia,
  • numer rachunku bankowego do zwrotu środków.

W przypadku braków w reklamacji skontaktujemy się z pasażerem i poprosimy o ich uzupełnienie w ciągu 14 dni. Brak uzupełnienia skutkuje pozostawieniem reklamacji bez rozpoznania.

Bilety zakupione w kanałach elektronicznych, takich jak KOLEO, e-podróżnik, BILKOM, SkyCash czy mPay, można zwrócić samodzielnie przed terminem obowiązywania.

Więcej informacji w REGULAMINIE.

Czytaj również